اولین و مهم ترین قدم برای شروع تبلیغ در شبکه های اجتماعی، پیدا کردن شبکه ی اجتماعی مناسب مخاطبان شماست. شما در این شبکه ها به راحتی میتوانید از ویژگی های پرسونای خود خبردار دار شوید و تبلیغات هدفمند تر و اثربخشتری را طراحی کنید.علاوه بر به صرفه تر بودن تبلیغات در این شبکه ها، هر شبکه امکانات متفاوتی برای تبلیغات نیز در اختیار شما قرار میدهد.
بزرگترین مزیت این نوع تبلیغ هزینه ی خیلی پایین و بازگشت سرمایه ی بالای آن است. معمولا در این نوع تبلیغات، افراد خود اجازه ی ارسال ایمیل را داده اند پس به راحتی میتوان مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد و میتوان ایمیل ها را برای مشتریان مختلفی شخصی سازی کرد. باید توجه داشت که ایمیل ها حتما دارای گزینهی CTA (گزینه ای که دعوت به اقدامی کند) باشند.
تبلیغات چاپی
طراحی و چاپ کارت ویزیت، طراحی و چاپ فلایر، طراحی و چاپ سربرگ، طراحی و چاپ پاکت نامه، طراحی و چاپ کاتالوگ، طراحی و چاپ ساک دستی، طراحی و چاپ بروشور، طراحی و چاپ پوستر و… را شامل میشود و دارای مزایایی از قبیل افزایش اعتبار، جابجایی راحت انواع تبلیغات چاپی، کوتاهترین زمان برای جذب مشتری و … است. نکتهی قابل توجه این نوع تبلیغات این است که خوانندگان تبلیغات چاپی توجه بیشتری به مطالب میکنند و زمان بیشتری به آن اختصاص میدهند.
تبلیغات محیطی به نوعی تبلیغات چاپی در مقیاسی بزرگتر گفته میشوند و تبلیغات بیرون از محیط خانه را شامل میشود مانند تبلیغات بیلبوردی،بنر تبلیغاتی، تبلیغات روی اتوبوس ها و … این نوع تبلیغات باید از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشد زیرا به هدف آگاهی از برند یا محصول و یا خدمات، برای افراد زیادی طراحی میشوند و شما نمیتوانید این بازدیدکنندگان را کنترل کنید.(چه کسانی این تبلیغ را ببینند و چه کسانی نبینند)
تبلیغات ویدیویی
این نوع تبلیغات میتوانند در یوتوب، شبکه های اجتماعی و تلویزیون نمایش داده شوند. این نوع تبلیغات بیشتر برای معرفی محصول و نحوه ی کارکرد آن، آگاهی از برند، اشاره به نقاط قوت برند، افزایش ترافیک وبسایت، افزایش تعامل کاربران و … توصیه میشود.
طبق آمار حدود 78 درصد از مردم هرهفته، ویدیوهای آنلاین تماشا میکنند و55 درصد از آنها هر روز این کار را انجام میدهند